کتاب اول و نقش بانک های اطلاعات در توسعه و رشد کسب و کارها+تقویم نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی تهران 1400

کتاب اول

تا سه دهه پیش، حضور فعال و برجسته در فضای تجاری بین تولید کننده، وارد کننده و فروشنده واقعا کاری سخت و دشوار بود. در سوی دیگر دغدغه کسب و کارهای کوچک و متوسطی که توانایی بازاریابی کمتری داشتند این بود که راهی موثر برای ارتباط با جامعه هدف پیدا کنند و اصولا تصور داشتن بانک اطلاعاتی جامع از صنایع و مشاغل مرتبط تقریبا دست نیافتنی بود تا این که با حضور کتاب اول و کتاب راهنمای مشاغل 118 این آرزو رنگ حقیقت به خود گرفت.

بانک اطلاعات مشاغل

امروزه با توجه به همه‌گیر شدن اینترنت در رایانه های شخصی و البته گوشی های هوشمند، پایگاه های اینترنتی بسیاری تحت عنوان بانک های اطلاعات مشاغل راه اندازی شده‌اند و به خوبی نیز ارتباط هوشمند و هدفمند بین تولید کننده، تجار و مصرف کننده را برقرار کرده‌اند.
می توان نتیجه گیری کرد که یکی از مهم‌ترین کاربردهای بانک های اطلاعاتی آن است که به واسطه آنها می توان ظرف چند ثانیه به صورتی مستقیم و کم‌هزینه با مخاطب خود ارتباط پیدا کرده و از وضعیت بازار کسب و کار مطلع شد.

یلوپیجز (YellowPages)

بانک های اطلاعات صنایع یا یلوپیجز (YellowPages) کتابی مرجع، معتبر و کاربردی درحوزه تجارت و بازرگانی است که در دنیای امروز کاملا شناخته شده‌اند. مفهوم یلوپیچ یا همان صفحات زرد به سال ۱۸۸۳ باز می گردد؛هنگامی که یک کارگر چاپخانه در آمریکا مجموعه ای از شماره تلفنها را به جای کاغذ سفید بر روی کاغذ زرد چاپ کرد و این ماجرا آغازی بود بر انقلاب اطلاعات و نقش موثر آنها در رشد و توسعه مشاغل.

همان طور که گفته شد یلوپیچز در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان یک دایرکتوری کامل و جامع از شماره تلفن کسب و کارهای مختلف نقش ایفا می کند. یلوپیچز ها در عین حال فهرستی از کسب و کارهای محلی را بر اساس حروف الفبا و به صورت مجزا برای هر منطقه جغرافیایی به شهروندان ارائه می دهد.

دربلژیک، اسلواکی، جمهوری چک، جمهوری ایرلند، هلند و رومانی صفحات زرد به عنوان کتاب اول شناخته می‌شوند. در اتریش و آلمان به عنوان Gelbe Seiten، در سوئد به عنوان Gula Sidorna و در کشورهای دیگر نیز به عناوینی مشابه همین‌ها که ذکر شد، نامیده می‌شود اما آن‌چه که مهم است، کاربرد یلوپیچ‌ هاست.

پیداکردن نشانی یلوپیج ها:

همان طور که گفتیم اکثر کشور های دنیا حتی بعضی از شهر های بزرگ دنیا نیز دارای یلوپیج اختصاصی هستند.

افغانستان :

www.afghanbusiness.com
www.afghanyellowpage.com

چین :

www.yp.net.cn/english
www.yellowpages-china.com

ترکیه :

www.turkeyellowpages.com
www.yellowpages.com.tr

امارات :
www.yellowpages.ae
www.yellowpages-uae.com

کشورهای اروپایی :

www.europages.com
www.superpages.com/global/europe

درآمد یلوپیج ها:


یلوپیچ‌ ها معمولا سالیانه منتشر شده و به صورت رایگان نیز پخش می‌شوند. اکثرا لیستی ساده با کاربری آسان دارند و عمده راه درآمد آن‌ها از طریق تبلیغاتی است که در به وفور در آن‌ها چاپ می‌شود. و چه چیزی بهتر از این موقعیت برای صاحبین کسب‌ و کار؟


مردم معمولی از یلوپیچ‌ها برای به دست آوردن اطلاعات کسب‌ و کارهای موردنیاز خود در سطح شهر استفاده می‌کنند و صاحبین کسب‌ و کار و تجار نیز با استفاده از کادر تبلیغات موجود در آن، به عنوان محلی برای معرفی خود و تجارتی که به آن مشغولند.

یلوپیج های ایرانی:

معمولا قسمت اعظمی از یلو پیج‌ها را تبلیغات شرکت‌ها، فروشگاه ها و کارخانجات پر می‌کنند و این درآمد اصلی ناشران یلو پیج محسوب می شود و دلیل رایگان بودن یک یلو پیج قطور با آن همه صفحه رنگی همین است. لازم به توضیح است در ایران نیز یلو پیج به نام کتاب اول داریم؛ هر چند که یلوپیج های ایرانی قواعد خاص خود را دارند و البته بابت دریافت نسخه مکتوب یا الکترونیکی آن باید هزینه ایی بپردازید.

نقش اینترنت در نشر بانک های اطلاعاتی:

در دنیا چند سالی است که انتشار یلو پیج‌ها روی اینترنت وسیع‌تر از کتاب‌های فیزیکی داخل کیوسک‌ها شده است اما اما همچنان كتاب به عنوان یک عنصر فیزیكی مورد استفاده قرار می‌گیرد و كاركرد خود را دارد.

تحقیقات نشان می دهد هنوز هم كشورهای پیشرفته كه صاحب شبكه های اینترنتی خیلی مدرن هستند، كتاب را به عنوان بهترین مرجع در اختیار مردم قرار می دهند و هر ساله میلیون‌ها جلد كتاب یلوپیج و سایر كتاب‌های اطلاع رسانی در دنیا منتشر می‌شوند.

.

و اما کتاب اول

کتاب اول مجموعهای از اطلاعات تجاری کلان شهر تهران است که در بهمن سال 1373 با الگوبرداری از کتاب راهنمای مشاغل شهر واشنگتن اجرا شد.

محتویات کتاب اول شامل اطلاعات شرکت‌ها ، کارخانجات ، فروشگاه‌ها ، تعمیرگاه‌ها ، مراکز تجاری و خدماتی، نقشه و آگهی تبلیغاتی برخی از صاحبان مشاغل بود. لازم به توضیح است که این پروژه بزرگ تحت عنوان کتاب اول و با حمایت شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

در کنار این مجموعه ، موسسه صفحه اول نیز با همکاری شرکت مخابرات ، پروژه‌ای مشابه تحت عنوان: کتاب راهنمای مشاغل 118 را تدوین و چاپ نمود که مقدمه‌ای بود برای تولید و نشر بانک اطلاعات مدارس و دانشگاه‌ها.

آغاز فعالیت کتاب اول


تبلیغات گسترده کتاب اول با سبک تبلیغاتی خاص با حروف (ا.و.ب) در بیلبوردهای تبلیغاتی تهران نظر همه را به خود جلب کرد. احتمالا می دانید که کتاب اول و لوگوی آن حاصل کار عباس کیارستمی کارگردان فقید کشورمان است.

کیارستمی قبل از انقلاب پیش از اینکه کارگردان سینما بشود در عرصه تبلیغات فعالیت می کرده و پس از فارغ شدن از ساخت فیلم زیر درختان زیتون طی اتفاقی با جمال‌الدّین بهشتی (موسس کتاب اول) آشنا می شود و با محمد‌احصایی خطاط، گرافیست و نقاش بنام، نام کتاب اول را برای یک یلوپیجز ایرانی انتخاب می کنند.

بعد از آن بلافاصله تمام تلاشش را به کار می گیرند تا به نحوی این لوگو را برای آغاز یک تبلیغات بسته در هاله ای از ابهام فرو ببرند. به همین دلیل حروف ( ا و ب ) را نگه داشته و مابقی قسمتهای لوگو را حذف کردند. بعد از چهل و پنج روز که همه مردم از این حرکت او بسیار غافلگیر شده بودند به تدریج بقیه حروف کتاب اول تکمیل شد.

اکنون که بیست و اندی سال از آن روزها می گذرد هنوز که هنوز است نام و لوگوی کتاب اول به اعتبار تلاش و توجه کارگردان برجسته کشورمان مرحوم عباس کیارستمی در اذهان عمومی مردم کشور عزیزمان ایران می‌درخشد و کتاب اول به عنوان بهترین و برجسته‌ترین و در عین حال موثرترین تبلیغ دهه هفتاد از طرف اکثر صاحب نظران عنوان می شود.


لازم به ذکر است همزمان با خودنمایی برند ” کتاب اول ” در رسانه های مکتوب و غیر مکتوب، نمایندگان این شرکت برای جمع آوری اطلاعات تجاری و جذب تبلیغات صاحبان مشاغل، به معرفی کتاب اول پرداختند.

با انتشار اولین دوره کتاب اول در سال ۱۳۷۵، این مجموعه در قالب شرکتی خصوصی و مستقل از زیر چتر شهرداری تهران خارج و فعالیت های خود را برای توسعه مجموعه کتاب اول آغاز نمود.

سایت کتاب اول

با گذشت زمان و جا افتادن بانک های اطلاعاتی در صنایع ، مشاغل و بنگاه های کوچک و متوسط ، همین طور استقبال مخاطبین کتاب اول چه کسانی که به اطلاعات نیاز داشتند و چه کسانی که از این بستر برای معرفی کسب و کارشان بهره می جستند ضرورت به روز رسانی اطلاعات تجاری و صنعتی ملموس شد اما برای مجموعه ” کتاب اول ” این بروز رسانی مستمر کاری بسیار دشوار بود .

به همین دلیل از دی ماه سال ۱۳۹۰، شرکت کتاب اول با راه اندازی وبسایت جدید خود به آدرس www.avval.ir اقدام به ثبت و تصحیح اطلاعاتش کرد.

کتاب اول
کتاب اول
کتاب اول

استراتژی کتاب اول برای تبلیغات:

اگر می خواهید محصول یا سرویس خود را به مشتری هدف برسانید، قطعا راهی جز تبلیغات هدفمند ندارید. رسانه‌هایی که برای شما به صورت غیر هدفمند تبلیغات می کنند، گران و غیر تخصصی بوده و نتیجه چیزی جز دور ریختن سرمایه نیست.

کاربران وب سایت کتاب اول هنگامیکه در وب سایت جستجو می کنند به طور مشخص به دنبال یک محصول یا خدمت در یک منطقه جغرافیایی خاص هستند. شما می توانید تمام این مشتریان بالقوه را که هدف استراتژیک برنامه تبلیغاتی شما هستند مورد هدف قرار دهید و محصولات یا خدمات خود را به آنها ارائه کنید و فروش خود را افزایش دهید.

نقش بانک های اطلاعاتی در زنجیره تولید و مصرف

یکی از قدرتمندترین عوامل موفقیت در دنیای مدرن امروز، دسترسی به اطلاعات است.

بدون اطلاعات شما مانند موجودی کوچک در اقیانوس بزرگ کسب و کار‌‌ها هستید که تنها می‌توانید به دنبال لقمه‌های کوچک باشید. شما در هر کسب‌ و کاری که هستید بایستی یک منبع و بانک اطلاعات قدرتمند در کنار خود داشته باشید تا به لقمه‌هایی بزرگ‌تر دست پیدا کنید.
با استفاده از اطلاعات مرتبط با حوزه خود ، محصول یا خدمت موردنیاز خود را به دست خواهید آورد که این باعث امنیت و آسایش و در عین‌ حال افزایش سوددهی در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود.

اهمیت بازاریابی هدفمند با استفاده از بانک های اطلاعات


آمارها نشان می‌دهد، کسب‌وکارهایی که از چرخه بازار کنار رفته‌اند، همگی در زمینه بازاریابی مشکل داشته اند و یا اصولاحاضر به هزینه کردن در این زمینه نبوده‌اند. در استراتژی بازاریابی هدفمند سعی می‌شود تا ارزش‌های پیشنهادی متناسب با نیاز مخاطبان بهینه شود و کارکرد محصولات را بنا به نیاز بازار هدف ارتقا می‌بخشند.


با شناسایی این گروه‌های کلیدی از مشتریان، شرکت‌ها کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود را برای گروه‌های موردنظر توسعه می‌دهند و سعی می‌کنند با آگهی بخشی و اطلاع‌رسانی، مخاطبان را برای استفاده از محصولات یا خدمات خود ترغیب نمایند.

دراین‌ بین بانک‌های اطلاعات تخصصی صنعت؛ از جمله، کتاب بانک اطلاعات شهرک های صنعتی گام مهمی را برای صاحبان صنایع برداشت. كتاب بانک اطلاعات شهرک های صنعتی نگاه متفاوت‌تری با سایر كتاب‌ های هم خانواده‌اش دارد.

نوع طبقه بندی اطلاعات، نحوه دسترسی به اطلاعات، نوع نگاهی كه در فصول اصلی و زیر مجموعه‌های كتاب آمده ما را به حدود 20 نوع صنعت مادر راهنمایی می كند كه این كتاب را با سایر كتاب‌های صنعت متمایز كرده است.


همچنین نقشه‌ شهرک های صنعتی استان تهران و ایران، اینفوگراف ها و از همه مهم‌تر اطلاعات این كتاب كه اطلاعات به روزی است و نوع معرفی شركت‌ هایی كه در این كتاب آمده‌اند با كتاب‌های دیگر كاملا متفاوت است.


از سوی دیگر متاسفانه راه‌های اطلاع رسانی بین المللی و معرفی شركت‌ های ایرانی، بسیار اندک و محدود است و امكانات خیلی كمی هم در این زمینه داریم. شركت‌های ما فرصت زیادی برای حضور در عرصه‌های بین المللی ندارند و این موجب می‌شود كه نتوانند امكانات خود را در سطح وسیعی عرضه كنند. بهترین راه این است كه رسانه‌های قدرتمند ایجاد و وظیفه اطلاع رسانی تجاری را بر عهده بگیرند.
در عین حال موضوع مهم دیگر در بحث نشر کتاب بانک اطلاعات شهرک های صنعتی توزیع ویژه آن است که باعث شده این مرجع در خارج از مرزها نیز موثر واقع شود. کتاب بانک اطلاعات شهرک های صنعتی توسط شرکت شهرک های صنعتی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و اتاق های بازرگانی به علاقه مندان اهدا می‌شود. همچنین به کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور اتاق‌های بازرگانی کشورهای خارجی و سفارتخانه‌های خارجی مقیم ایران نیز ارسال می‌گردد.

یک راهکار مهم دیگر:

برای دستیابی به اطلاعات و کسب آگاهی از کشورهای مختلف از لحاظ فعالیت های بازرگانی و تجاری، می توان از کمک رایزنان بازرگانی نیز استفاده نمود. قاعدتاً کشورهایی که در آن ها رایزنان بازرگانی در حال فعالیت هستند برای انجام صادرات بازارهای هدف مناسبی به شمار می آیند.
در حال حاضر در کشورهایی نظیر عمان، ونزوئلا، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، هندوستان، عراق، ترکیه، الجزایر، امارات، ارمنستان، افغانستان، مجارستان، پاکستان، چین، ایتالیا و لبنان رایزنان تجاری کشورمان فعال هستند .


از سوی دیگر واردات، صادرات، توسعه اقتصادی و بالابردن روابط تجاری نیازمند جلسات و مذاکرات تجاری، صادرکنندگان و بازرگانان کشورها است. اگر یک بازرگان شخصا خودش بخواهد جهت انجام واردات و صادرات به دیگر کشورها سفر کند معمولا متحمل هزینه زیادی می شود ولی اگر با تیمی تجاری متخصص عازم گردد بسیار موفق تر خواهد بود و ممکن است در همان جلسه اول شریک تجاری خود را پیدا کرده و منجر به قرارداد تجاری بین طرفین گردد.


نهایتا باید گفت از متداول ترین روش های بازاریابی بین المللی حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی است. این نمایشگاه ها جهت پیدا کردن بازار جدید و نیز گسترش صادرات بسیار مهم هستند زیرا با توجه به حضور فیزیکی مشتری ، می توان مشتری را جذب و روند بازاریابی را پیش برد. برای اطلاع از زمان و مکان نمایشگاه ها، سایت تقویم نمایشگاهی بهترین راهکار است.
https://calendar.iranfair.com/

پیشنهاد ویژه‌ی ما برای شما: بانک جامع اطلاعات شهرک های صنعتی استان تهران (لیست 14 شهرک صنعتی استان تهران) [به روز‌رسانی 1400]

نام نمایشگاهتاریخ شروعتاریخ پایان
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولزی و ماشین آلات وابسته۱۴۰۰/۰۲/۲۸۱۴۰۰/۰۲/۳۱
جشنواره زنجیره های ارزش محصولات باغبانی۱۴۰۰/۰۳/۰۶۱۴۰۰/۰۳/۰۹
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، داروئی و آزمایشگاهی۱۴۰۰/۰۳/۰۶۱۴۰۰/۰۳/۰۹
اولین نمایشگاه تقویت، تزئین خودرو و خدمات وابسته۱۴۰۰/۰۳/۰۶۱۴۰۰/۰۳/۰۹
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت، عایق ها و ماشین آلات وابسته۱۴۰۰/۰۳/۰۶۱۴۰۰/۰۳/۰۹
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه۱۴۰۰/۰۳/۱۸۱۴۰۰/۰۳/۲۱
چهارمین نمایشگاه بین المللی کاغذ، مقوا،فرآورده های سلولزی وماشین آلات وابسته۱۴۰۰/۰۳/۳۱۱۴۰۰/۰۴/۰۳
هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر۱۴۰۰/۰۴/۰۸۱۴۰۰/۰۴/۱۱
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۴/۰۸۱۴۰۰/۰۴/۱۱
چهارمین نمایشگاه بین المللی شیشه و تجهیزات وابسته۱۴۰۰/۰۴/۰۸۱۴۰۰/۰۴/۱۱
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)۱۴۰۰/۰۴/۱۸۱۴۰۰/۰۴/۲۱
نمایشگاه اختصاصی اوراسیا۱۴۰۰/۰۴/۱۸۱۴۰۰/۰۴/۲۱
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست۱۴۰۰/۰۴/۲۶۱۴۰۰/۰۴/۲۹
دهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی، بالابرها، نقاله ها، قطعات و تجهیزات جانبی۱۴۰۰/۰۴/۲۶۱۴۰۰/۰۴/۲۹
بیستمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۵/۰۴۱۴۰۰/۰۵/۰۷
جشنواره سفر، اکوتوریسم ،ماجراجویی کمپینگ ،اتو کمپینگ ،تجهیزات وصنایع وابسته۱۴۰۰/۰۵/۰۴۱۴۰۰/۰۵/۰۷
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگهای تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه۱۴۰۰/۰۵/۱۲۱۴۰۰/۰۵/۱۵
سی امین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل۱۴۰۰/۰۵/۱۲۱۴۰۰/۰۵/۱۵
دهمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری۱۴۰۰/۰۵/۱۲۱۴۰۰/۰۵/۱۵
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان و صنایع وابسته (مدکس)۱۴۰۰/۰۵/۱۲۱۴۰۰/۰۵/۱۵
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان۱۴۰۰/۰۵/۲۱۱۴۰۰/۰۵/۲۴
بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف۱۴۰۰/۰۶/۰۱۱۴۰۰/۰۶/۰۷
سی و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی۱۴۰۰/۰۶/۰۱۱۴۰۰/۰۶/۰۴
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی۱۴۰۰/۰۶/۱۳۱۴۰۰/۰۶/۱۶
بیستمین نمایشگاه بین المللی ورزش و تجهیزات ورزشی۱۴۰۰/۰۶/۲۲۱۴۰۰/۰۶/۲۵
پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران سبز (Iran Green)۱۴۰۰/۰۶/۲۲۱۴۰۰/۰۶/۲۵
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۶/۲۲۱۴۰۰/۰۶/۲۵
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان۱۴۰۰/۰۶/۲۲۱۴۰۰/۰۶/۲۵
بیستمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران۱۴۰۰/۰۶/۲۲۱۴۰۰/۰۶/۲۵
نهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها،چای ،قهوه وصنایع وابسته۱۴۰۰/۰۶/۲۲۱۴۰۰/۰۶/۲۵
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۶/۳۱۱۴۰۰/۰۷/۰۳
یازدهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک۱۴۰۰/۰۷/۰۹۱۴۰۰/۰۷/۱۲
هجدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری۱۴۰۰/۰۷/۰۹۱۴۰۰/۰۷/۱۲
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته۱۴۰۰/۰۷/۰۹۱۴۰۰/۰۷/۱۲
سومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید،مجتمع های تجاری ،رویکردهای صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۷/۰۹۱۴۰۰/۰۷/۱۲
چهارمین نمایشگاه فرانچایز، توسعه کسب و کار۱۴۰۰/۰۷/۰۹۱۴۰۰/۰۷/۱۲
بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات ،فناوری اطلاعات و راه حل های نو آورانه۱۴۰۰/۰۷/۱۸۱۴۰۰/۰۷/۲۱
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران۱۴۰۰/۰۷/۱۸۱۴۰۰/۰۷/۲۱
هفتمین نمایشگاه بین المللی لوله و اتصالات ماشین آلات و تجهیزات وابسته۱۴۰۰/۰۷/۱۸۱۴۰۰/۰۷/۲۱
سیزدهمین نمایشگاه فناوری نانو۱۴۰۰/۰۷/۱۸۱۴۰۰/۰۷/۲۱
اولین نمایشگاه بین المللی ژئوماتیک۱۴۰۰/۰۷/۱۸۱۴۰۰/۰۷/۲۱
کنگره دندانپزشکی ایران۱۴۰۰/۰۷/۲۷۱۴۰۰/۰۷/۳۰
بیستمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات ساختمان و سیستم
های سرمایشی و گرمایشی
۱۴۰۰/۰۷/۲۷۱۴۰۰/۰۷/۳۰
پنجمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۷/۲۷۱۴۰۰/۰۷/۳۰
جشنواره فارمکس (دارویی)۱۴۰۰/۰۷/۲۷۱۴۰۰/۰۷/۳۰
هفدهمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب۱۴۰۰/۰۸/۰۷۱۴۰۰/۰۸/۱۰
هفدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته (Iran Conmin 2021)۱۴۰۰/۰۸/۰۷۱۴۰۰/۰۸/۱۰
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق۱۴۰۰/۰۸/۰۷۱۴۰۰/۰۸/۱۰
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های نو و تجدید پذیر۱۴۰۰/۰۸/۰۷۱۴۰۰/۰۸/۱۰
نهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته۱۴۰۰/۰۸/۱۶۱۴۰۰/۰۸/۱۹
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو۱۴۰۰/۰۸/۱۶۱۴۰۰/۰۸/۱۹
ششمین نمایشگاه لجستیک و زنجیره تامین، صنایع و تجهیزات وابسته۱۴۰۰/۰۸/۱۶۱۴۰۰/۰۸/۱۹
چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر وفوتونیک۱۴۰۰/۰۸/۱۶۱۴۰۰/۰۸/۱۹
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی۱۴۰۰/۰۸/۲۵۱۴۰۰/۰۸/۲۸
نمایشگاه بین المللی چوب۱۴۰۰/۰۸/۲۵۱۴۰۰/۰۸/۲۸
چهارمین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۸/۲۵۱۴۰۰/۰۸/۲۸
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ۲۰۲۱۱۴۰۰/۰۹/۰۵۱۴۰۰/۰۹/۰۸
بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین،پوشش های صنعتی، مواد کامپوزیت و صنعت آبکاری۱۴۰۰/۰۹/۰۵۱۴۰۰/۰۹/۰۸
نمایشگاه اختصاصی چین۱۴۰۰/۰۹/۰۵۱۴۰۰/۰۹/۰۸
هجدهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی (فولاد،صنایع معدنی،آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری)۱۴۰۰/۰۹/۱۴۱۴۰۰/۰۹/۱۷
ششمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی و سیستم های نوین آبیاری، صنایع، فناوری ها و خدمات وابسته۱۴۰۰/۰۹/۱۴۱۴۰۰/۰۹/۱۷
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشینهای گلدوزی و محصولات نساجی۱۴۰۰/۰۹/۱۴۱۴۰۰/۰۹/۱۷
نهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک۱۴۰۰/۰۹/۱۴۱۴۰۰/۰۹/۱۷
هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران۱۴۰۰/۰۹/۲۴۱۴۰۰/۰۹/۲۷
هفتمین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی، تجهیزات و تأسیسات بیمارستانی۱۴۰۰/۰۹/۲۴۱۴۰۰/۰۹/۲۷
بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور۱۴۰۰/۰۹/۲۴۱۴۰۰/۰۹/۲۷
هفدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته۱۴۰۰/۰۹/۲۴۱۴۰۰/۰۹/۲۷
پنجمین نمایشگاه توانمندیهای روستائیان و عشایر۱۴۰۰/۱۰/۰۳۱۴۰۰/۱۰/۰۶
اولین نمایشگاه ویلا سازی و تجهیزات وابسته۱۴۰۰/۱۰/۰۳۱۴۰۰/۱۰/۰۶
نمایشگاه تجهیزات رستوران وفست فود۱۴۰۰/۱۰/۰۳۱۴۰۰/۱۰/۰۶
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کالا، خدمات و تجهیزات فروشگاهی و فروشگاههای زنجیره ای۱۴۰۰/۱۰/۱۲۱۴۰۰/۱۰/۱۵
اولین نمایشگاه صدور خدمات فنی و مهندسی و صنعت احداث فناوری های نوین ساختمان ومسکن۱۴۰۰/۱۰/۱۲۱۴۰۰/۱۰/۱۵
هفتمین نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته۱۴۰۰/۱۰/۱۲۱۴۰۰/۱۰/۱۵
هفتمین نمایشگاه بین المللی خشکبار، میوه های خشک، صنایع و خدمات وابسته۱۴۰۰/۱۰/۱۲۱۴۰۰/۱۰/۱۵
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سیمان، بتن، تکنولوژی های ساخت و ماشین آلات وابسته۱۴۰۰/۱۰/۱۲۱۴۰۰/۱۰/۱۵
هشتمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته۱۴۰۰/۱۰/۲۱۱۴۰۰/۱۰/۲۴
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون۱۴۰۰/۱۰/۲۱۱۴۰۰/۱۰/۲۴
بیست و هشتمین نمایشگاه لوستر و چراغهای تزئینی۱۴۰۰/۱۰/۲۱۱۴۰۰/۱۰/۲۴
سومین نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک۱۴۰۰/۱۰/۳۰۱۴۰۰/۱۱/۰۳
دومین نمایشگاه بین المللی ساخت وساز۱۴۰۰/۱۰/۳۰۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سومین نمایشگاه بین المللی صنعت نمایشگاهی۱۴۰۰/۱۰/۳۰۱۴۰۰/۱۱/۰۳
نمایشگاه تخصصی بین‌المللی تونل های مترو، ماشین آلات و تجهیزات وابسته۱۴۰۰/۱۰/۳۰۱۴۰۰/۱۱/۰۳
جشنواره سینما، تئاتر و عکاسی۱۴۰۰/۱۰/۳۰۱۴۰۰/۱۱/۰۳
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته۱۴۰۰/۱۱/۰۹۱۴۰۰/۱۱/۱۲
سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته۱۴۰۰/۱۱/۰۹۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چهارمین نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات هتلداری۱۴۰۰/۱۱/۰۹۱۴۰۰/۱۱/۱۲
اولین نمایشگاه اپلیکیشن۱۴۰۰/۱۱/۰۹۱۴۰۰/۱۱/۱۲
چهارمین نمایشگاه بین المللی جایگاه داران سوخت و صنایع وابسته۱۴۰۰/۱۱/۱۸۱۴۰۰/۱۱/۲۱
دومین نمایشگاه بین المللی پایین دستی نفت۱۴۰۰/۱۱/۱۸۱۴۰۰/۱۱/۲۱
ششمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات فناوری های نوین بهداشت، ایمنی، آتش نشانی، مدیریت بحران، امداد و نجات۱۴۰۰/۱۱/۱۸۱۴۰۰/۱۱/۲۱
نمایشگاه گیاهان دارویی۱۴۰۰/۱۱/۱۸۱۴۰۰/۱۱/۲۱
سومین نمایشگاه بین المللی مدیریت پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وایسته۱۴۰۰/۱۱/۱۸۱۴۰۰/۱۱/۲۱
اولین نمایشگاه قطعات صنعتی برای تولید و مهندسی معکوس۱۴۰۰/۱۱/۲۷۱۴۰۰/۱۱/۳۰
پنجمین نمایشگاه بین المللی کار ایران۱۴۰۰/۱۱/۲۷۱۴۰۰/۱۱/۳۰
دومین نمایشگاه بین المللی آموزش،خدمات و تکنولوژی آموزش نوین و صنایع وابسته۱۴۰۰/۱۱/۲۷۱۴۰۰/۱۱/۳۰

سوالات متداول

آدرس سایت کتاب اول چیست؟

avval.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *